5 mituri despre fitness si dieta explicate by Alex Petcu

 

 

Dobandind din ce in ce mai multa experienta in domeniul Fitness incep sa observ tendinte clare ale majoritatii vis-a-vis de felul de antrenament si de nutritie. Doresc sa explic cateva mituri care reusesc sa afecteze destul de serios felul in care ne antrenam sau abordam subiectul nutritiei intr-un mod negativ.

 

1.Mersul pe jos nu este la fel de eficient precum alergatul.

Vei arde mai multe calorii daca alergi timp de 30 de minute, decat daca ai merge timp de 30 de minute. Dar daca o persoana care alearga si una care merge strabat aceeasi distanta, vor arde aproximativ acelasi numar de calorii.

  Deci daca esti dispusa sa alegi calea mai “lenta”, probabil ca vei slabi la fel ca o persoana care s-a decis sa alerge. De fapt, studiile au demonstrat ca pentru a slabi conteaza mai mult durata activitatii fizice, decat intensitatea.

 

2.Exercitiile amplifica senzatia de foame.

Se spune ca mananci mai mult daca arzi sute de calorii in timpul unei activitati fizice. Dar cercetarile arata ca exercitiile fizice nu au niciun efect asupra nevoilor alimentare ale unei persoane, cu exceptia sportivilor de performanta, care se antreneaza timp de doua ore in fiecare zi, sau chiar mai mult. In realitate, se pare ca foamea este redusa in timpul si dupa efectuarea exercitiilor fizice.

 

3.Nu conteaza care este sursa de calorii.

Evident, nu toate alimentele sunt la fel, in ceea ce priveste numarul de calorii sau efectul pe care il au asupra organismului. In primul rand, in cazul unor alimente, organismul tau depune mai mult efort pentru a le mesteca, digera, metaboliza si depozita decat pentru altele. Pe de alta parte, fiecare grupa de alimentare are efecte diferite asupra nivelului de zahar din sange.

Carbohidratii rafinati, asa cum sunt painea, biscuitii si bauturile din fructe cresc nivelul de zahar din sange, ceea ce incurajeaza depunerea de grasime, cresterea in greutate si amplificarea senzatiei de foame.

Alimentele bogate in fibre, pe de alta parte (precum fructele, legumele, cerealele integrale), dar si proteinele, nu cresc la fel de mult zaharul din sange, ceea ce le face mai “prietenoase” cu silueta ta.

Nu in ultimul rand, alimentele bogate in apa, asa cum sunt legumele sau supele, te ajuta sa iti potolesti foamea cu numai cateva calorii, deci te vei opri din mancat mult mai devreme decat daca ai manca alimente mult mai bogate in calorii.

 

4.Numai dieta este suficienta pentru a slabi definitiv.

  Vei pierde kilograme intr-un timp scurt daca reduci numarul de calorii, dar specialistii spun ca exercitiile sunt cele care te ajuta sa elimini definitiv kilogramele. Exercitiile ard caloriile si contribuie la dezvoltarea masei musculare, iar cu cat ai mai multa masa musculara, cu atat ramane mai putin “spatiu” pentru grasime. 

De asemenea, tesutul muscular consuma mai multe calorii decat cel gras. Prin urmare, cu cat ai mai multa masa musculara, cu atat vei arde mai multe calorii in repaus.

 

5.Nu exista cel mai potrivit moment pentru a face exercitii.

Daca vrei sa practici activitati fizice numai pentru a te mentine in forma sau pentru a slabi cateva kilograme, nu conteaza cand faci asta, atat timp cat o faci.

 Dar daca esti interesata de efectuarea unui program de activitati fizice de cea mai buna calitate, alege sa faci exercitiile dimineata, cand corpul este odihnit si refacut dupa o noapte de somn, iar biochimia sa este optima pentru efort.

 

Sper ca am reusit sa aduc un pic mai multa claritate intr-un subiect destul de neclar pentru multi dintre noi.

 

 

10261908_755029924516215_996214362_n

Instructor al Clubului Sportiv Ciprian Sora,

Alex Petcu

Gala umanitară „Dăruim din suflet!”, ediţia a IV-a

Primăria Sector 6 şi Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sector 6, alături de Centrul European pentru Prevenirea Adicţiilor, Agenţia Naţională Antidrog, Administraţia Naţională a Penitenciarelor şi Afi Palace Cotroceni vă invită astăzi, 15 aprilie, între orele  18.30 – 20.30, la concertul caritabil „Dăruim din suflet”, ediţia a IV–a, care va avea loc la patinoarul din Afi Palace Cotroceni.

afis-final

Citeste mai mult